Acara 3 dalam 1



Selasa. 24/02/09 - -3 dalam 1--

Pada hari ini guru dan murid-murid SUDB telah pun mengadakan upacara menaikan bendera sempena meraikan Sambutan Jubli Perak hari kebangsaan Negara Brunei Darussalam yang ke 25 tahun. Acara ini dilaksanakan sejurus sahaja selasai menunaikan sembahyang fardhu zuhur berjemaah dan ianya berlangsung di kawasan perbarisan murid dan sambil melaungkan lagu kebangsaan Negara Brunei Darussalam.

Semangat Patriotik


Disamping itu juga di dewan mutiara SUDB acara ini diteruskan dengan membaca surah yasin dan doa memohon perlindungan keselamatan dan kesejahteraan bagi rakayat dan Negara Brunei Darussalam. Acara ini juga diselajurkan dengan perlantikan dan penyampain pass ketua murid bagi pelajar-pelajar SUDB bagi tahun 2009.



Yang mulia Cikgu Hajah Nor Halijah Binti Haji Ismail selaku Guru kanan I juga merupakan ketua pengawas disiplin dan ketenteraman telah memberikan sedikit penerangan dan nasihat tentang tanggung jawab sebagai ketua murid kepada murid yang telah terpilih.




Pada hari ini juga salah seorang pelajar SUDB Siti Fatimah Zahra Binti Haji Jeffry dari darjah 6 Alif telah mewakili sekolah dalam pertandingan syarahan tafsir Al-quran bagi sekolah-sekolah ugama kawasan brunei II peringkat pemilihan. SUDB telah membawa tajuk syarahannya iaitu "Al-quran Sumber Kekuatan Umat". Sebanyak 28 buah sekolah ikut serta dalam peraduan ini. Ianya diadakan bertempat di Sekolah Ugama Dato Yasin mentiri dan juga peraduan ini dipertandingkan selama dua hari. SUDB menjadi peserta yang ke 19 di hari pertama pertandingan.
-Mendidik Anak Bangsa Berteraskan Keimanan-

0 Comments:

Post a Comment