Sabtu & Isnin. 14/02 & 16/02/09. -Buat pertama kalinya-

Buat pertama kalinya Sek Ugama Dato Basir telah diberi kepercayaan untuk mengendalikan Majlis yang berkebajikan iaitu Majlis Pertandingan Al Quran peringkat pemilihan kawasan Brunei II,dimana pertandingan ini dibahagikan kepada dua kategori, iaitu kategori 'A' lelaki dan perempuan yang di langsungkan di Sek.Ugama Pg Muda Abd Azim,serasa dan kategori 'B' leaki dan perempuan ditempatkan di Sek Ugama Dato Basir,Lambak Kanan.

Selaku juruacara dalam majlis ini.


Manakala majlis penyampaian hadiah di adakan pada hari Rabu 18 februari 2009 bertempat di Sek.Ugama Pg Muda Abd Azim,Serasa. Pertandingan ini telah dipengerusikan bersama oleh yang mulia Cikgu Zulkefli Bin Haji Puteh (Guru Besar SUPMAA) dan yang mulia Cikgu Hajah Suraya Binti Haji Salim (Guru Besar SUDB).





Pertandingan ini telah di hakimkan oleh beberapa orang hakim yang mahir dan juga berpengalaman iaitu seramai 13 hakim terdiri dari perempuan dan juga lelaki. Sudut pemerkahan di ambil kira dari segi Tajwid, Lagu, Suara dan juga Fasahah. Walau bagaimana pun Alhamdulillah dipanjatkan syukur kepada Allah sepanjang pertandingan ini dijalankan tidak ada sebarang masalah yang berat timbul dan ianya berjalan dengan baik dan lancar. Sekian.

-Al Quran Sumber Kekuatan Umat-



0 Comments:

Post a Comment