Majlis Penutup Dzikir Syarafil Anam

SABTU. 07/03/09M Bersamaan 10 Rabiulawal 1430H
Upacara Majlis penutup Dzikir Syarafil Anam telah pun diadakan pada hari ini yang melibatkan kesemua keluarga SUDB, acara ini berlangsung pada jam 3.30pm dan dalam acara ini juga dilangsungkan perarakan berjalan kaki sempena menyambut maulidur Rasul yang dilaksanakan oleh kesemua guru dan murid lelaki khas nya. Manakala guru perempuan dan murid perempuan berkumpul di dewan mutiara SUDB bagi acara berselawat keatas junjungan Besar kita Nabi Muhammad S.A.W.


Murid-murid dengan penuh bersemangatnya melaungkan selawat keatas junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W

Acara perarakan berjalan kaki ini diketuai oleh Yang Mulia Cikgu Pengiran Haji Md Yusra Bin Pengiran Haji Md Yusof bersama dengan guru lelaki yang lain.


Dalam pada waktu yang sama di dewan mutiara SUDB murid perempuan turut berselawat dan di ketuai oleh Yang mulia Cikgu Mariahyati Binti Othman bersama dengan guru perempuan yang lainnya. Sambil menunggu ketibaan murid lelaki selesai berarak.



Selasai sahaja sembahyang berjemaah acara dzikir syarafil anam dimulakan dan dipimpin oleh guru lelaki dan juga perempuan.




Dewan Mutiara SUDB Bergema Dengan Laungan kalimah yang suci.

Disamping itu juga beberapa orang guru menyediakan sedekah campuran yang akan di agihkan kepada semua murid-murid SUDB.


Yang Mulia Guru Besar, Cikgu Hajah Suraya Binti Haji Salim memberikan wangian kepada semua murid-murid SUDB.

Juga Di ikuti Bersama Guru Kanan I Yang mulia Cikgu Hajah Norhalijah Binti Haji Ismail.

Guru Kanan II Yang Mulia Cikgu Pengiran Noraini Binti Pengiran Md Daud juga sedang asyik Memberikan wangian kepada murid perempuan.
Dan Selesai acara Dzikir Syarafil Anam Majlis di meriahkan lagi dengan pengagihan campur kepada murid-murid SUDB.




Senyuman mereka yang menandakan keikhlasan dan kegembiraan menyambut kedatangan hari kelahiran Rasulullah yang tercinta. Dan mereka juga lah yang akan meneruskan dan menjadi penyambung Dakwah Rasulullah di masa akan datang ..
Semoga Dengan adanya majlis ini kita semua mendapat Syafaat daripada Rasulullah S.A.W dan mendapat hidayah jua daripada Allah Subhanahu Wataala...Amin.
Selamat Menyambut Maulidur Rasul
Semoga Bertambah Lagi Cinta Kita Kepada Baginda.

0 Comments:

Post a Comment