Pesta Buku 2009

KHAMIS. 05/02/09.
Beberapa orang guru serta murid SUDB berkunjung ke pameran dan juga jualan pesta buku Brunei 2009, iaitu ianya diadakan bagi sempena sambutan jubli perak hari kebangsaan Negara Brunei Darussalam kali ke 25. Pesta buku ini telah dianjurkan oleh jabatan dewan dan pustaka bertempat di Stadium Tertutup, Kompleks Sukan Negara Hassanal Bolkiah, Berakas. Manakala Majlis Pembukaan Rasminya diadakan pada: Sabtu, 28hb Februari 2009 jam 9.00 oleh Yang Berhormat Pehin Orang Kaya Seri Pahlawan Dato Seri Setia Dr Awang Haji Ahmad bin Haji Jumat, Menteri Kebudayaan, Belia dan Sukan.

Pesta buku ini telah diadakan bermula pada Jumaat, 27hb Februari 2009 hingga Ahad, 8hb Mac 2009 pada jam 8.30 pagi hingga 10.00 malam (Setiap Hari) & 9.00 pagi hingga 11.30 pagi dan 2.30 petang hingga 10.00 malam (Jumaat)



Lebih 15 buah syarikat menjual buku menyertai pesta tersebut .



Dibanjiri oleh murid dari beberapa buah sekolah di negara ini.


Di samping itu juga ianya turut dimeriahkan lagi dengan beberapa aktiviti seperti peraduan mari bercerita, kuiz, ceramah dan banyak lagi yang bukan hanya di ajukan kepada murid-murid malah kepada guru-guru dan juga para hadirin yang berkunjung ke pesta pameran tersebut.

Murid-murid mengambil bahagian dalam kuiz seperti meneka rempah, meneka beberapa jabatan di Negara Brunei Darussalam, Meneka Tempat Dan kawasan dan banyak lagi soalan yang menarik di ajukan.



Bersebelahan dengan bangunan pameran buku tersebut terdapat lagi sebuah ruang ataupun galleri yang menempatkan karia2 seni atau pun alat-alat electronik yang di pamerkan dan dijual. Antaranya ialah seperti Seni lukisan, seni tulisan khat dari Cina, Alat mesin Elektronik, Al-quran digital dan lain-lain nya.



Salah seorang guru SUDB Bergambar Bersama dengan ahli karyawan seni khat yang berasal dari cina.



-"Buku Adalah Masa Depan"-


0 Comments:

Post a Comment